Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

Coca Cola το γνωστό όπλο μαζικής καταστροφής σε ρόλο οικονομικού δολοφόνου





 Φωτογραφία: RIA Novosti / Pavel Lysizin

Η Coca Cola όχι μόνο ξέρει να πετάει στο δρόμο τετρακόσιους εξήντα εργαζομένους σε μια νύχτα αλλά καθορίζει και το οικονομικό κλίμα και καταδικάζει την πορεία της οικονομικής ανάπτυξης χωρών, κατασκευάζοντας αναξιόπιστες εκθέσεις σε μια προσπάθεια δημιουργίας οικονομικής ανασφάλειας.
Ήδη από τον Φεβρουάριο του 2013, όπως πληροφορούμαστε από άρθρο του ειδησεογραφικού πρακτορείου RT, το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο εμφιαλωτήριο της εταιρείας Coca-Cola Τρία Έψιλον με έδρα την Ελβετία σε μια έκθεση για τους επενδυτές, πιθανολογεί ότι τα έσοδά της θα κινδυνεύσουν λόγω «της πολιτικής κατάστασης στις αναπτυσσόμενες χώρες όπως στη Ρωσία, στη Νιγηρία και στην Ρουμανία». 


Κατά την άποψη της εταιρείας, η «χαρακτηριστική νομική ασάφεια» στη Ρωσία και στη Νιγηρία μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στη δραστηριότητά της σε αυτές τις περιοχές.
Ειδικά η Ρωσία, κατά την άποψη της εταιρείας Coca Cola Τρία Έψιλον, «έχει μια μεγάλη και πολύπλοκη κυβερνητική δομή και οι αποφάσεις των εθνικών, περιφερειακών και δημοτικών αρχών της μπορεί να προτείνουν μια ποικιλία απαιτήσεων, οι οποίες μπορεί να είναι αντίθετες με τα συμφέροντα της εταιρείας και να αυξήσει το προϋπολογισμένο επιθυμητό κόστος». 
Επιπλέον, «η Ρωσία και η Νιγηρία έχουν ιστορικά πολύ υψηλά επίπεδα διαφθοράς», ενώ «το εμπορικό σήμα της Coca Cola που καθοδηγείται από τη νομοθεσία των ΗΠΑ απαγορεύει πολιτικές διαφθοράς στο εξωτερικό, προκειμένου να αποτρέψει τον άνισο ανταγωνισμό του με τους άλλους συμμετέχοντες στην αγορά».
Η Coca Cola Τρία Έψιλον επειδή γνωρίζει πολύ καλά ότι τα αμφιβόλου ποιότητας, από άχρηστα έως και επιβλαβή για την υγεία, ποτά που διακινεί δεν συμπεριλαμβάνονται στα βασικά αγαθά, προσπάθησε μέσα από την συγκεκριμένη έκθεση να προϊδεάσει τους επενδυτές για την αβεβαιότητα που μπορεί να επηρεάσει τις πωλήσεις της εταιρείας, τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, εξαιτίας των πολιτικών μέτρων που παρατείνουν και βαθαίνουν την οικονομική κρίση που στρέφει όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών αποκλειστικά και μόνο στην αγορά των απολύτως απαραίτητων βασικών αγαθών. 
Οι κίνδυνοι κατά την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στη Ρωσία, τονίστηκαν από τον κύριο ανταγωνιστή της Coca Cola, την PepsiCo. Η ετήσια έκθεση της εταιρείας αναφέρεται στην ασταθή πολιτική κατάσταση, τις πολιτικές ταραχές και άλλους κινδύνους σε χώρες όπως η Ρωσία που αυξάνουν τις πιθανότητες για αρνητικές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις και τα οικονομικά αποτελέσματα της PepsiCo.
Την Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014 ο αμερικανικός γίγαντας ποτών Coca Cola δήλωσε ότι η απόφαση να ακυρώσει τη διαφήμιση σε τέσσερα κανάλια της ρωσικής κρατικής τηλεόρασης δεν έχει καμία σχέση με τις κυρώσεις.
Η Coca Cola ακύρωσε τις διαφημίσεις της από την Ren-TV, το Channel  Five, το Home και το Star, τα τρία από τα τέσσερα συνδέονται με την Τράπεζα Rossiya, κατά της οποίας οι ΗΠΑ επέβαλαν οικονομικές κυρώσεις από τον Μάρτιο του 2014  και εξαιτίας της εισβολής των ΗΠΑ στην Ουκρανία.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι θα μετατοπίσει το μάρκετινγκ και την εκστρατεία ενημέρωσης των καταναλωτών του σε άλλους σταθμούς.
Σύμφωνα με τον διαφημιστή Γιούρι Μπορίσοφ, συνεργάτη της διαφημιστική εταιρείας MediaVest  και τις δηλώσεις του στην οικονομική ρωσική εφημερίδα Kommersant , «αυτά τα τέσσερα κανάλια είναι ακατάλληλα για το κοινό, το οποίο στοχεύει η διαφημιστική καμπάνια για το σήμα Coca Cola, έτσι ώστε ο διαφημιζόμενος αποφάσισε να ανακατανείμει τους προϋπολογισμούς και ότι η εταιρεία Coca Cola επιμένει ότι η απόφαση είναι αμιγώς οικονομικής φύσεως, άσχετα με τις κυρώσεις».
Η Coca-Cola δαπανά περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για την διαφημιστική της καμπάνια στη Ρωσία σε σύγκριση με τον σημαντικότερο ανταγωνιστή της, την PepsiCo που ξοδεύει 193 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο .
Οι νομοθέτες της Ρωσικής Ομοσπονδίας κινούνται προς την κατεύθυνση να καταργήσουν τις διαφημίσεις στην κρατική τηλεόραση, δεδομένου ότι οι πολίτες έχουν θεωρητικά ήδη δικαίωμα γνώμης στο περιεχόμενο του τηλεοπτικού χρόνου και του περιεχομένου των τηλεοπτικών προγραμμάτων.

Στο δεύτερο τρίμηνο του 2014, η  Coca Cola είδε μια μικρή πτώση των πωλήσεων στη ρωσική αγορά, γεγονός που λέγεται ότι έπαιξε ρόλο στην απόφαση της αλλαγής διαφημιστικής πολιτικής.
Η δεύτερη έκθεση τριμήνου για τον διανομέα Coca-Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως στη Ρωσία, έδειξε ότι η χώρα ήταν ένας βασικός μοχλός ανάπτυξης.
Η Ρωσία «αποδεικνύει σταθερή δυναμική ανάπτυξης» και γνώρισε 10 συνεχόμενα τρίμηνα αύξησης του όγκου πωλήσεων. Κατά το δεύτερο τρίμηνο, το εμπορικό σήμα της εταιρείας ενισχύθηκε κατά 8 τοις εκατό, λόγω της χορηγίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2014 στο Σότσι. Ωστόσο, το αδύναμο ρούβλι Ρωσίας έχει προκαλέσει στην εταιρεία ποτών μια μεγάλη απώλεια. Στη Ρωσία και την Ουκρανία, η μεταβλητότητα του ξένου συναλλάγματος αναμένεται να ανέλθει σε € 20-30 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του έτους. Η Coca Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στη Ρωσία το 2001 και εξυπηρετεί 141 εκατομμύρια καταναλωτές, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας. Εκτιμά ότι η ρωσική αγορά μη αλκοολούχων ποτών συνεχίζει την ανοδική επέκταση της, και μόλις πρόσφατα άνοιξε ένα νέο εργοστάσιο έξω από τη Μόσχα με την ικανότητα να παράγει 3 εκατομμύρια λίτρα έτοιμου προς κατανάλωση προϊόντος κάθε μέρα. Η Coca Cola Τρία Έψιλον είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς των μη αλκοολούχων ποτών στη Ρωσία, που κυμαίνονται από την μάρκα χυμού Rich μέχρι τα εγκεκριμένα προϊόντα Nestea. Η εταιρεία λειτουργεί εγκαταστάσεις εμφιάλωσης στη Μόσχα, στην Αγία Πετρούπολη, στην Ορέλ, στη Νίζνι Νόβγκοροντ, στη Σαμάρα, στη Βόλγα, στην Αικατερινούπολη, στο Ροστόφ, στο Νοβοσιμπίρσκ, στο Κρασνογιάρσκ και στο Βλαδιβοστόκ, και έχει πάνω από 70 κέντρα διανομής στη Ρωσία.
Οι νομοθέτες του Κομμουνιστικού Κόμματος ζητούν από την ρωσική κυβέρνηση να επιβάλει κυρώσεις για τον καπνό, το αλκοόλ και τα ανθρακούχα ποτά σε όλες τις χώρες που υποστηρίζουν την επιβολή κυρώσεων κατά της Ρωσίας, λέγοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα ήταν προς το συμφέρον της εθνικής ασφάλειας.
Η επιστολή απευθύνεται προς τον πρωθυπουργό Ντμίτρι Μεντβέντεφ και δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Κομμουνιστικού Κόμματος την Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014, αμέσως μετά το διάταγμα του Προέδρου Πούτιν, που απαγόρευσε τις εισαγωγές σχεδόν όλων των γεωργικών προϊόντων από τις χώρες που είχαν υποστηρίξει τις κυρώσεις που επιβάλλονται κατά της Ρωσίας και εξαιτίας της κρίσης στην Ουκρανία.
«Φαίνεται παράξενο ότι οι αμοιβαίες κυρώσεις της Ρωσίας δεν θα αγγίξουν τα συμφέροντα ομάδας μονοπωλίων που συσσωρεύουν τεράστια κέρδη από την πώληση ασήμαντων και άχρηστων προϊόντων για την κοινωνία. Η επιβολή κυρώσεων σε αυτά τα μονοπώλια θα αποτελέσει σοβαρό πλήγμα για τις λεγόμενες δυτικές δημοκρατίες και τα συμφέροντα των δυτικών χοντρών αιλουροειδών», αναφέρει η επιστολή που υπογράφεται από διάφορους βουλευτές της Κρατικής Δούμας.
Οι νομοθέτες υποστηρίζουν ότι η νέα δέσμη των κυρώσεων θα πρέπει να αγγίζουν τους παραγωγούς μπύρας, κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών, καπνού και ανθρακούχων ποτών που περιέχουν ζάχαρη, όπως η Coca Cola, Fanta, Sprite και Pepsi Cola. Σύμφωνα με τους κομμουνιστές, η κυβέρνηση δεν θα πρέπει μόνο να απαγορεύσει τις εισαγωγές των εν λόγω προϊόντων, αλλά επίσης να περιορίσει την παραγωγή και τις πωλήσεις τους στη Ρωσία, αν αυτό ωφελεί ξένες εταιρείες.
«Συμπεριλαμβανομένων αυτών των προϊόντων στον κατάλογο των κυρώσεων θα επιτύχουμε να ενισχυθούν οι εγχώριοι παραγωγοί με μακροχρόνια καθιερωμένα πρότυπα , με βάση την ποιότητα και τη στήριξη της βιομηχανίας στην Κριμαία, αλλά το πιο σημαντικό, θα προστατεύσει τα ρωσικά γονίδια από τα χαμηλής ποιότητας ποτά που παρέχονται στη χώρα μας για πολλά χρόνια», η επιστολή αναφέρει λίγο παρακάτω.
Επιπλέον, οι νομοθέτες πιστεύουν ότι η κυβέρνηση και άλλοι κρατικοί αξιωματούχοι οφείλουν να οδηγήσουν το έθνος με το παράδειγμα τους και να παρέχουν μόνο ρωσικής κατασκευής ποτά στα εστιατόρια και περίπτερα, στα γραφεία των διαφόρων οργάνων της ομοσπονδιακής, περιφερειακής και δημοτικής εξουσίας.
Σε μια ξεχωριστή κίνηση, ο επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας του Κομμουνιστικού Κόμματος, Vadim Solovyov, πρότεινε να επιβάλλουν επιπλέον φόρο στη σόδα που περιέχει ζάχαρη, παρόμοιο με εκείνον που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη Γαλλία, τη Δανία, τη Νορβηγία και άλλες χώρες. Σε μια συνέντευξη στην καθημερινή εφημερίδα Izvestia ο Solovyov είπε ότι εκτός από την προσθήκη του εισοδήματος στον κρατικό προϋπολογισμό, ο φόρος θα βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας του έθνους.
Σύμφωνα με τη ρωσική οικονομική εφημερίδα Kommersant η απόφαση της εταιρείας Coca Cola νωρίτερα αυτή την εβδομάδα  να σταματήσει τις συμβάσεις διαφήμισης με τέσσερα ρωσικά ομοσπονδιακά τηλεοπτικά κανάλια εξαιτίας των αλλαγών στις διαφημιστικές πολιτικές στόχευσης του καταναλωτικού κοινού της, είναι πιθανό να υπαγορεύτηκε από τις ΗΠΑ και την ΕΕ στα πλαίσια των κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
Η Coca Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε. είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρεία εμφιάλωσης της Coca Cola,  υπεύθυνη για τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, της ΚΑΚ, την Ιρλανδία και τη Νιγηρία, όπως πληροφορεί η εταιρεία στα δελτία της τους δημοσιογράφους του ξένου τύπου.
Τι δεν συμφέρει την Coca Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε. και δεν το γνωστοποιεί σε ανάλογα δελτία τύπου σχετικά με την εταιρική αναξιοπιστία της και τον εμπαιγμό των Ελλήνων εργαζομένων της;
Την Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012, μετά από 43 μέρες σκληρών απεργιακών κινητοποιήσεων η συνδικαλιστική ηγεσία της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Εμφιαλωμένων Ποτών (ΠΟΕΕΠ) σε δελτίου τύπου πανηγύριζε: «Νίκη των απεργών της Coca Cola 3E, ΥΠΟΧΩΡΗΣΕ Η ΕΡΓΟΔΟΣΙΑ !, Νίκη των απεργών της Coca Cola 3E, η εταιρεία ανακάλεσε όλες τις απαιτήσεις», με αποτέλεσμα την λήξη της απεργίας μετά από συμφωνία της διοίκησης του Σωματείου Εργατοϋπαλλήλων στην Κόκα Κόλα 3Ε με στελέχη της εταιρείας. Η συνάντηση έγινε σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης και η συμφωνία επικυρώθηκε παμψηφεί το μεσημέρι από τη γενική συνέλευση του Σωματείου στο χώρο του εργοστασίου.
Σε εκείνη την συνάντηση τα στελέχη golden boys παραπλανώντας τους απεργούς και για να κερδίσουν χρόνο συμφώνησαν στην άμεση παύση των εισαγωγών προϊόντων του Ομίλου 3Ε από την Βουλγαρία, στην επαναλειτουργία της επιχείρησης στην Θεσσαλονίκη με όλους τους εργαζόμενους, ότι η εταιρεία δεσμεύεται να μην κάνει χρήση της νέας νομοθεσίας για τη μείωση των μισθών των εργαζομένων και για την υπογραφή των συλλογικών συμβάσεων και ότι για κάθε ζήτημα που θα αφορά άμεσα ή έμμεσα τους εργαζόμενους θα προηγείται καλόπιστος διάλογος μεταξύ σωματείου και εταιρείας.
Το καλοκαίρι του 2012 τα κόμματα που στήριζαν το Μνημόνιο πανηγύριζαν την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους και υπόσχονταν, προεκλογικά, σκληρές διαπραγματεύσεις για τη βελτίωση των όρων του, διαβεβαιώνοντας τους Έλληνες ότι δε θα υπήρχαν, πλέον, άλλα μέτρα και ότι το τέλος της κρίσης ήταν κοντά καθώς η ανάπτυξη βρισκόταν λίγους μήνες μακριά.
Την ίδια στιγμή η πραγματική οικονομία κατέρρεε, η Τρόικα προετοίμαζε τα σκληρότερα μέτρα για την Ελλάδα, η χώρα παρέμενε απόλυτα αποκλεισμένη από τις αγορές κεφαλαίων και ο δανεισμός του ιδιωτικού τομέα ήταν, σχεδόν, αδύνατος ή απαγορευτικά ακριβός. Ταυτόχρονα, οι πολύ αρνητικές προβλέψεις ανεξάρτητων οικονομικών και τραπεζικών ιδρυμάτων και οίκων πιστοληπτικής αξιολόγησης αλλά και οι δραματικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, έκαναν δύσκολη την άντληση κεφαλαίων ακόμη και για εταιρίες κολοσσούς, με εξαιρετικά θεμελιώδη στοιχεία, όπως η Coca Cola Hellenic, η οποία, όσο ο υποψήφιος για την πρωθυπουργία της χώρας, Αντώνης Σαμαράς, υποσχόταν καλύτερες μέρες, έβλεπε την πιστοληπτική της βαθμολογία να υποβαθμίζεται σε μόλις τρεις βαθμίδες πάνω από την κατηγορία «σκουπίδια» και το μέλλον της να γίνεται, για πρώτη φορά από τη δημιουργία της, δυσοίωνο.
Με την εταιρία να στηρίζεται κυρίως στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων για τη χρηματοδότησή της, η υποβάθμισή της και κυρίως η απειλή για περαιτέρω υποβαθμίσεις, μεταφράζονταν σε ρεαλιστικό κίνδυνο για εκτόξευση του κόστους δανεισμού της και έτσι σε πραγματική απειλή για τη χρηματοοικονομική της επιβίωση.
Τον Οκτώβριο του 2012, λίγο μετά το σχηματισμό νέας ελληνικής κυβέρνησης, η διοίκηση της εταιρίας ανακοίνωσε την πρόθεση της να μεταφέρει τα κεντρικά της στην Ελβετία και τις μετοχές της στο Λονδίνο. Πρωταρχικός στόχος, να κοπεί ο ομφάλιος λώρος με μία χώρα όπου τα χειρότερα ήταν μπροστά και όχι πίσω της, ώστε να σταματήσει η χρηματοοικονομική μόλυνση της εταιρίας και να καταφέρει να ανακτήσει τη χαμένη εμπιστοσύνη των διεθνών επενδυτών για να διευκολύνει την πρόσβαση της σε φθηνή χρηματοδότηση και να εξασφαλίσει τις κατάλληλες συνθήκες για την απρόσκοπτη λειτουργία και ανάπτυξής της.
Μερικούς μήνες αργότερα, στις 23 Ιουλίου του 2013, μετά από μία σύντομη περίοδο όπου έλαβαν χώρα όλες οι απαραίτητες ενέργειες, η Coca Cola Hellenic εισήχθη, επισήμως, στο χρηματιστήριο του Λονδίνου με παράλληλη διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο Αθηνών.
Αν και οι εκπρόσωποι της εταιρείας αρνήθηκαν κατηγορηματικά ότι πέρα από την προσπάθεια εξασφάλισης φθηνής χρηματοδότησης ήταν και η φορολογική μανία που απειλεί να διαλύσει την Ελλάδα των Μνημονίων που επηρέασε την απόφαση τους να εγκαταλείψουν τη χώρα, ωστόσο, η μεταφορά της έδρας της όχι οπουδήποτε στην Ελβετία αλλά στο γνωστό για το προνομιακό φορολογικό καθεστώς του, καντόνι Zug, άνοιξε ένα μεγάλο κύκλο συζητήσεων σε διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ για το κατά πόσο και φορολογικοί λόγοι διαδραμάτισαν το δικό τους ρόλο στη μεταφορά της έδρας της εταιρίας στο εξωτερικό.
Στα πλαίσια της εντατικοποίησης της γκεμπελίστικης προπαγάνδας από το 2009 και του ανέξοδου «success story» από όπου κι αν προέρχεται, που ορκίστηκε να κατασκευάσει η «Ομάδα Αλήθειας» των Μουρούτη, Λαζαρίδη και Φαύλου Κρανιδιώτη του Αντώνη Σαμαρά, η απόφαση της Coca Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε. να επιλέξει την Αθήνα για κέντρο εξυπηρέτησης πελατών της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης, ήταν αρκετή για το υπουργείο «Ανάπτυξης» να φτιάξει ακόμη ένα παραμύθι στο σαμαρικό «success story» χαρακτηρίζοντας την απόφαση της εταιρείας «ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας».
Στις 26 Νοεμβρίου 2013,  την ώρα που η εταιρεία έκλεισε τα εργοστάσια και τα κέντρα διανομής της στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην Κέρκυρα, στο Μεσολόγγι, στην Πάτρα και στη Ρόδο, ΠΕΤΩΝΤΑΣ 460 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ, η Coca Cola Hellenic με επιστολή της προς το υπουργείο Ανάπτυξης δήλωνε την απόφαση να εγκαταστήσει το νέο Citizen Interaction Center (Κέντρο Διαδραστικής Επικοινωνίας Πολιτών) για Κεντρική και Νότια Ευρώπη στην Αθήνα, δηλαδή ένα διοικητικό και επιχειρησιακό κέντρο για τις δραστηριότητες διαδικτυακής και κοινωνικής δικτύωσης της Coca Cola στην περιοχή, που η  λειτουργία του προβλεπόταν να ξεκινήσει στις αρχές του 2014 και με την πλήρη ανάπτυξή του το 2015 θα καλύπτει 23 χώρες της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης. Το υπουργείο Ανάπτυξης θριαμβολογούσε για τις ΔΕΚΑ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ της «νέας επένδυσης» βγάζοντας ανακοίνωση επικαλούμενο την ανακοίνωση της εταιρείας, που ανέφερε ότι: «η απόφαση αυτή ελήφθη βάσει της τεχνογνωσίας και της γλωσσικής κατάρτισης που διαθέτουν οι Έλληνες, αλλά και της δυνατότητάς μας να συνεισφέρουμε στην κοινωνία προσφέροντας ελκυστικές και υψηλού επιπέδου θέσεις απασχόλησης σε νέους ταλαντούχους Έλληνες στον αναπτυσσόμενο τομέα της κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνίας» και συμπεραίνοντας ότι «η Coca Cola δηλώνει επίσης τη δέσμευσή της να επενδύσει και να ενισχύσει την παρουσία της στη χώρα μας».
Όταν η πολυεθνική Coca Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε. έλαβε την απόφαση για τη μεταφορά του κύκλου εργασιών της στη Βουλγαρία, όπου εκεί πλέον παρασκευάζονται και εισάγονται στην Ελλάδα τα προϊόντα «κόκα-κόλα», «αμίτα», «φάντα» και το εμφιαλωμένο «νερό αύρα», οι 460 άνεργοι  απολυμένοι από το κλείσιμο των εργοστασίων σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Μεσολόγγι, Ρόδο, Αθήνα και Πάτρα ξεκίνησαν έναν αγώνα, ο οποίος είχε αποτέλεσμα. Το μποϋκοτάζ στο οποίο καλούσαν τους Έλληνες καταναλωτές έφερε σε δύσκολη θέση την εταιρεία.
Η εταιρεία αμύνθηκε ποικιλοτρόπως, δικαστικά, καταθέτοντας στο μονομελές πρωτοδικείο Αθηνών αίτηση «με σωρευμένο αίτημα έκδοσης προσωρινής διάταξης» με την οποία η διεύθυνση της πολυεθνικής ζητάει την διακοπή όλων των δραστηριοτήτων των απεργών για ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού.
Από το κείμενο της «αίτησης» της Coca Cola προκύπτει ένα σημαντικό στοιχείο: το μποϋκοτάζ έχει μεγάλη επιτυχία σε τέτοιο βαθμό που οι συντάκτες του κειμένου μιλούν, για «εκβιασμό της εταιρείας μας να ανοίξει πάλι το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης», αποκαλώντας και «εκβιαστές» τους εργαζόμενους που ζητούν να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο.
Η Coca Cola ζητάει ακόμη και να αποσυρθούν τα μπλουζάκια που φορούν οι απεργοί που γράφουν «μποϋκοτάζ μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο». Κατά τους δικηγόρους της Coca Cola οι εργαζόμενοι δεν έχουν «κανένα δικαίωμα να αξιώσουν την επαναλειτουργία του «εργοστασίου» μας στην Θεσσαλονίκη» και αυτό αποτελεί «ανεπίτρεπτη αυτοδικία», «αφού με το «έτσι θέλω» ζητούν να ξανανοίξει το «εργοστάσιό» μας στη Θεσσαλονίκη και με το «έτσι θέλω» μποϋκοτάρουν πανελλαδικά πλέον τα προϊόντα μας, καταλύοντας κάθε έννοια ΔΙΚΑΙΟΥ».
Η Coca Cola στη διάρκεια του μουντιάλ ξόδεψε σημαντικά ποσά σε μία επιθετική διαφημιστική καμπάνια μέσω τηλεόρασης όπου ενημέρωνε τους καταναλωτές ότι «μένει Ελλάδα» και διατηρεί τις θέσεις εργασίας:
Coca Cola Τρία Έψιλον: Εδώ Μαζί
http://youtu.be/fZwdUL7QtbE
«30 Ιουν 2014
Εδώ και 45 χρόνια, στην Coca Cola Τρία Έψιλον, μοιραζόμαστε μαζί σας διαχρονικά και ποιοτικά προϊόντα που έχουν κατακτήσει μια μοναδική θέση στην καρδιά μας.
Καθημερινά, δημιουργούμε και προσφέρουμε αξία στην ελληνική κοινωνία και οικονομία, νοιαζόμαστε για τους συνεργάτες μας, φροντίζουμε για τους ανθρώπους μας, το περιβάλλον και την κοινωνία. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο αύριο για όλους μας, Εδώ Μαζί στην Ελλάδα.»
Σε ανακοίνωση που έδωσαν στη δημοσιότητα οι εργαζόμενοι της Coca Cola, αναφορικά με την παραπλανητική διαφήμιση της εταιρείας, καταγγέλλουν τη συγκεκριμένη πρακτική και καλούν τους καταναλωτές να συνεχίσουν το μποϋκοτάζ στα προϊόντα της. Πιο αναλυτικά, στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν:
«Η πολυεθνική Coca Cola, γνωστή για τις ικανότητές της στο χώρο του marketing και της διαφήμισης, έχει επιδοθεί σε ένα ρεσιτάλ παραπλάνησης και υποκρισίας απέναντι στους Έλληνες καταναλωτές και στον ελληνικό λαό.
Με μια ύπουλη τηλεοπτική διαφήμιση, που σφετερίζεται δημόσιους χώρους και μνημεία της Θεσσαλονίκης, προσπαθεί να «πείσει» το καταναλωτικό κοινό ότι συνεχίζει σαν και πρώτα τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να επισκιάσει τον αγώνα μας για επαναλειτουργία του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης.
Η Κόκα Κόλα διαφημίζει ότι μένει Ελλάδα τη στιγμή που έχει κλείσει τα εργοστάσια της σε Κέρκυρα, Ρόδο, Αθήνα, Μεσολόγγι, Πάτρα και τώρα και στη Θεσσαλονίκη.
Η Κόκα Κόλα δείχνει στη διαφήμισή της «χαρούμενους ηθοποιούς-εργάτες», τη στιγμή που το εργοστάσιο έχει κλείσει, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν την απεργία τους με όπλο τους το «μποϋκοτάζ» και διεκδικούν την επαναλειτουργία του και την επιστροφή τους στην εργασία τους.
Η Coca Cola για μήνες ολόκληρους έκανε τα αδύνατα δυνατά για να μη γίνει γνωστό το «λουκέτο» του εργοστασίου στην Θεσσαλονίκη, επέβαλλε με τα δαπανηρά και προσοδοφόρα για τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης διαφημιστικά μηνύματα την αποσιώπηση του εννεάμηνου αγώνα μας.
ΤΩΡΑ, μετά τη μεγάλη συμμετοχή του Ελληνικού λαού στο μποϋκοτάζ η Κόκα Κόλα παραπλανά τους Καταναλωτές με καθαρά προπαγανδιστικές διαφημίσεις που παρουσιάζουν το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης εν πλήρη λειτουργία.
Υπενθυμίζουμε σε όλους τους Έλληνες και όλες τις Ελληνίδες ότι το εργοστάσιο εξακολουθεί να είναι κλειστό και ο αγώνας μας συνεχίζεται.
Για αυτό καλούμε το καταναλωτικό κοινό να συνεχίσει το μποϋκοτάζ των προϊόντων της πολυεθνικής Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο.
Ο αγώνας μας φέρνει αποτελέσματα
ΟΥΤΕ ΓΟΥΛΙΑ ΑΜΙΤΑ, ΦΑΝΤΑ, ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ, ΑΥΡΑ»
Το άλλο... με την κοκα κολα το ξέρεις?









Πηγές:
http://rt.com/business/coca-cola-hbc-russia-risky-economy-538/
http://rt.com/business/178364-coke-cancels-ads-russian-tv/
http://rt.com/politics/178696-russia-sugar-soda-tax/
http://www.agonaskritis.gr/%CE%B7-coca-cola-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CF%86%CF%8D%CE%B3%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC-%CE%B4%CE%B9%CE%B1-2/#
http://www.avgi.gr/article/1378966/se-diafimistiko-kentro-upobathmizei-tin-ellada-i-coca-cola
http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/coca-cola-hellenic-success-story-alla-ektos-elladas-toy-p-panagiotoy
https://www.facebook.com/JUNGLE.Report/photos/a.178711718822794.45742.143534732340493/737368236290470/?type=1
http://www.bankingnews.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=118757%3Aοι-επενδύσεις-στην-ελλάδα-δεν-φέρνουν-και-προσλήψεις-εργαζομένων-–-10-νέες-θέσεις-εργασίας-στην-coca-cola-και-4-στην-παπαστράτος
http://ergasiakodeltio.wordpress.com/2013/11/26/σε-διαφημιστικό-κέντρο-υποβαθμίζει-τ/
http://protovouliavolou.blogspot.gr/2012/03/coca-cola-3e.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.